keskiviikko 29. lokakuuta 2014

Muskari

Enpä olisi ikinä uskonut, että mun pianotaidoillani voi ansaita muutaman euron. Olin nimittäin eilen illalla muskarissa tuuraajana. 

Moni tyttö harrastaa pianon soittamista jossain elämänsä aikana. Mun pianotunnit alkoi ukin vanhalla harnomin soittamisella. En muista mihin se sitten hävisi, koska yhteen aikaan kävin pianotunneilla ilman, että meillä oli edes pianoa kotona. Kävin harjoittelemassa naapurissa ja kirkolla. Sitten kun sain säästettyä 6000 markkaa, ostin oman pianon. Se oli venäläinen, ulkonäöltään komea piano, mutta sisus ei niin laadukas. Sillä kuitenkin soittelin ja se seurasi mua omaan kotiin asti. Pari vuotta sitten se oli haudattava ja ostettava sähköpiano.
Pianon soitto taitoni ovat heikot. Olin laiska harjoittelija, mutta opin nuotit, soinnut jotenkuten ja mulla on rytmitajua. Näiden kolmen asian avulla olen voinut pari kertaa vuodessa toimia muskarissa soittajan tuuraajana. Osaan noin 20 lasten laulua ja niitä olen soitellut sormet jännityksestä jähmeinä. 
Pitäisiköhän alkaa miettiä uraa pianonsoittajana, ehkä Lahden sinffoniaorkesterissa?:D

2 kommenttia:

  1. Mä niin muistelen välillä omaa rooliani nuottitelineenä. Sulla on soittajataustaa monenlaista :)
    -W

    VastaaPoista
  2. Kyllä, kyllä harjoitus tekee mestarin. Ehkä sullekkin tulee joskus tilaisuus taas olla nuottiteline niin saat hyvät naurut ;)

    VastaaPoista