perjantai 17. lokakuuta 2014

Miksi ihmeessä tavallinen mormoniäiti haluaa kirjoittaa blogia?

Ajatus blogin kirjoittamisesta syntyi muutama ilta sitten, kun leivoin lasten kanssa pullaa ja pipareita. Siinä huomasin, että meillä sattuu ja tapahtuu aina jotain hauskaa tai tavallista ja sen voisi muillekkin jakaa. 
Silloin nimittäin Minttu, Antti ja Pinja olivat piilottaneet possumuotin, että Juho, joka oli silloin jalkapallo harjoituksissa, ei pääsisi tekemään possupipareita. Juholla on tapana olla hyvin yksipuolinen ja tehdä vain possuja ja toisia se ärsyttää. Lapset sitä siinä suunnitteli ihan mun vieressä, mutta mä oli niin kiinni tabletissa ja tutkin blogi juttuja. Yhtäkkiä multa kysytään, että "kuulit sä mami?" Mä vastaan kieltävästi ja jatkan omia juttuja. Lapset huokaisivat. Tässä vaiheessa mun herätyskellojen olisi pitänyt soida, mutta blogi maailma vei mennessään. Kun Juho myöhemmin leipoi pipareita, hän kysyi multa, että missä on possumuotti. No, enhän mä tiennyt. Juho kuitenkin arvasi, mitä muut olivat tehneet ja painostamalla sai possumuotin takaisin ja pääsi tekemään paksuja ja herkullisia possupipareita. Ja niin se ajatus omasta blogista alkoi muhia...

3 kommenttia:

  1. Tavallinen? Minun mielestä mormonit ei ole tavallisia, vaan tosi erikoisia valtaväestöön verrattuna. Ei millään pahalla, mutta teillä on niin ihmeellsiiä käsityksiä. Esimerkiksi monta taivasta, moniavioisuus... Uskotteko tosiaan, että se tyyppi löysi AMERIKASTA jotain kultalaattoja, joita ei näyttänyt kenellekään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Kuinka monta mormonia tunnet? Kannustan sua ottamaan asioista vähän enemmän selvää. Esimerkiksi meillä ei ole moniavioisuutta ja Joseph Smith näytti kultalevyt 11 henkilölle.

      Poista