maanantai 6. heinäkuuta 2015

Jouksukisa

Kumpi voittaa 2,5 km juoksukisan, 9-vuotias poika vai 37-vuotias nainen?
Minä luulin, että lähdemme vain juoksulenkille, jossa 9-vuotias tsemppaa mua, koska inhoan juoksemista ja en todellakaan ole koskaan juossut. Heti alkumetreillä mulle kyllä tuli selväksi, että kyseessä olikin kilpailu. 9-vuotias meinasi oikoa ojan kautta, mutta eihän fuskaus ole sallittua, joten game is on!
Yllätin ihan itsenikin, että jaksoin juosta tuosta matkasta noin puolet. Loput piti kävellä ja haukkoa henkeä. Heti alkumetreillä harmittelin mielessäni, kun en ollut muistanut vaihtaa päälleni vähän käytettyjä punaisia urheilurintaliivejä. Kyllä niilläkin on siis joku muu tarkoitus, kun lojua kaapin pohjalla.
Sinnikkäästi kuitenkin jatkoin matkaa ja vilkuilin 9-vuotiaan menoa. Kyllä näin hänet! Tuolla hän on mutkassa ja nyt hän menee kadun yli. Hänkin käveli välillä ja lopussa hänestä ei näkynyt vilaustakaan. Kai hän osaa kotiin.
Lopputulos oli kuitenkin selvä. Poika voitti naisen. Kotona sain kuulla, että hän oli matkalla pysähtynyt silittämään mustaa kissaa ja silti oli kotona reilusti ennen mua. Ei taida olla juoksu mun laji, nytkin jalat tutisee niin paljon, että pitää varmaan levätä loppupäivä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti