sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Kauniita ja rohkeita nuoria naisia

Mulla oli tänään opetusvuoro kirkossa. Sain opettaa nuoria naisia. He ovat 12 - 17- vuotiaita tyttöjä. Ja todella nautin heidän kanssa olostaan.

Minä varmaan 15 v.
Olen myös itse ollut nuori nainen joskus kauan aikaa sitten. Se oli ihanaa aikaa. Meitä oli 3 nuorta naista Mikkelissä, missä kasvoin. Ja meillä oli ihanat johtajat. He opettivat meitä sunnuntaisin ja toimintoja oli muistaakseni pari kertaa kuussa. Tuona ajanjaksona minun uskoni kasvoi ja vahvistui. Sain todistuksen Jeesuksen Kristuksen palautetusta evankeliumista. Sain myös pitää hauskaa viikolla olleissa toiminnoissa ja oppia kaikenlaista uutta. Teimme ruokaa, leivoimme, askartelimme, jumppasimme.... lista vain jatkuu. Suoritin myös nuorten naisten edistyminen ohjelmaa. Siinä oli erilaisia tehtäviä, jotka auttoivat minua kehittymään mua monella eri tavalla ja kun kaikki oli tehnyt, sai nuorten naisten kunniakirja ja medaljongin. Ne on vieläkin tallessa.

Nyt saan olla nuorten naisten johtokunnassa neuvonantajana. Rakastan heidän seuraansa. Meidän seurakunnassa on tällä hetkellä 8 nuorta naista ja he ovat kauniita, älykkäitä, mukavia, fiksuja ja kerrassaan aivan ihania. Mulla on joka kolmas sunnuntai mahdollisuus opettaa heille evankeliumia. Yritän saada heidät itse ajattelemaan, oivaltamaan jotain uutta ja vahvistaa heidän uskoaan. Joskus kyllä musta tuntuu, että mä opin eniten, kun opetan heitä.

Meillä on myös joka perjantai toiminta. Teemme siellä kaikenlaista kivaa. Tänä vuonna olemme esimerkiksi tehneet kynttilöitä, luistelleet, pelanneet sählyä nuorten miesten kanssa ja tutustuneet Intiaan ruokien ja kuvien avulla. Toiminnoissa myös palvelemme ja autamme muita mahdollisuuksien mukaan. Ja kaikkea muuta mukavaa on myös tulossa. Usein olen perjantaisin viikosta aivan väsynyt, mutta ilta näiden ihanien tyttöjen kanssa piristää ja itsekkin  ihan "nuorrun".

Tässä osa seurakuntamme nuorista naisista tänään pelaamassa
 peliä aiheesta: Miksi tekemilläni valinnoilla on merkitystä?



1 kommentti: