tiistai 13. tammikuuta 2015

Koulussa

Mulla on ollut tänään eka koulupäivä vuosiin. Yhden päivän aikana ehdin käymään kolme kertaa koulussa, aika ahkeraa:)

Aamulla lähdin lasten kanssa kouluun. Mä menin käsityöopettajan sijaiseksi. Kolme tuntia meni tosi nopeasti. Olisin voinut olla vielä kauemminkin. Onneksi avustaja muisti katsoa kelloa ja muistuttaa, että lasten täytyy välillä mennä muille tunneille tai syömään. Mä vaan halusin niin kiihkeästi jakaa neulomisen salattua tietoa oppilaille, että aika menetti merkityksensä.

Kotona hieman levättyäni lähdin taas kouluun. Tällä kertaa oli sählykerhon avajaiset. Vanhempainyhdistyksen jäsenenä olen lupautunut vetämään sählykerhoa seuraavat 3 kuukautta. Hieman jännitti, että tuleeko sinne ketään omien lasten lisäksi. Olinkin yllättynyt, kun koululaisia oli yhteensä 12. Saimme siis hyvät joukkueet ja hien pintaan pallon perässä juosten. Mä olin sellainen lentävä puolustaja. Menin aina häviöllä olevan joukkueen puolelle puolustajaksi. Lapsetkin taisi tykätä, koska pari poikaa lupasi ensi kerralla vetää oikeita sählyharjoituksia.

Sählyn jälkeen kotona ehdin vain tehdä ruokaa ja vähän siistiytyä ennen kuin oli taas aika mennä koululle. Tällä kertaa oli vanhempainyhdistyksen järjestämä keskusteluilta. Jouni veti alustuksen. Osanottaja määrä oli huonompi kuin sählykerhossa. Se oli harmi, sillä Jouni oli valmistanut todella hyvän esityksen. Onneksi keskustelua tuli myös pienemmällä porukalla. Ilta jatkui vielä sen jälkeen vanhempainyhdistyksen kokouksella. Siellä oli kyllä tärkeitä asioita, mutta kyllä oli ihanaa tulla kotiin sen jälkeen.

Koulu on cool, mut koti on best.



1 kommentti:

  1. Hyvä Päivi, mitähän toisena koulupäivänä tapahtuu :)

    VastaaPoista